Amikor a lehetőségeknek a képzelet sem szab határt
Beszélhetünk-e kormányzati minőségről?
A minőségügyi szakma visszatérő problémája a mindenkori kormányzatokkal, hogy az elmúlt 30 évben sem született meg a nemzeti minőségpolitika, így nem kerültek rögzítésre az egyes ágazatok minőséggel kapcsolatos szabályai. Be kell látnunk azonban, hogy ennyi év után kár ezen sopánkodni, a cseh és szlovák példákhoz nem hasonlíthatjuk magunkat. Magyarország vélhetően más úton jár, amikor azt a kifejezést akarja definiálni a mindenkori kormányzat, hogy „mi is az a minőség”.
Ha nincs központi akarat, legyenek iparági elvárások!
A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Zrt. szerencsére más utat jár és már az elmúlt években is jelentős lépéseket tett és szakmai fejlesztéseket indított el annak érdekében, hogy a rá bízott központi igazgatási feladatok informatikai támogatásával egyre magasabb minőségi szintet érjen el. Állampolgárként és cégként is látjuk, hogy a folyamatosan változó, leginkább növekvő feladatellátás azonban újabb és újabb kihívások elé állítja a vezetést.
Ismét elkezdtünk dolgozni a NISZ-szel
Az elmúlt hónapokban megtisztelő felkérést kaptunk további szakmai folyamatok minőségirányítási rendszerbe történő integrálásába, így az ISO 9001 szabvány által lefedett területek ennél az állami óriásvállalatnál egyre nagyobb százalékban nőnek. A projekt jelenlegi állásában számos olyan értékteremtő folyamat került komplex szabályozásra, amely az Ügyfélkaputól az ügyfélszolgálati tevékenységen át leginkább érzékenyen érinti a NISZ partnerkörét, azaz minket, állampolgárokat. A feladat tanácsadói szempontból is nehéz, hiszen ennek a folyamatosan bővülő tevékenységet végző cégnek a teljes szabályozási környezetét érteni és ismerni kell, sőt tudni azt is, hogy amit ma lezárunk, lehet, hogy holnap már nem aktuális, mert jogszabályi vagy más szakmai elvárás miatt azon sürgősen változtatni szükséges.
Részleges projektzárás októberben
Bízunk benne, hogy az újabb általunk konzultált szakmai folyamatok eredményesen integrálhatóak az eddig már auditált minőségügyi rendszerbe, így októberben újabb mérföldkőhöz érkezik a projekt, amikor az új folyamatok működése kerül ISO 9001 szerint auditálásra.
Jó volna, ha más állami vállalatok is hasonló mértékben és komolysággal fordulnának ügyfeleik és partnereik irányába, mert a NISZ egyre erősebb referenciaként jelenik meg a szolgáltatások minősége és a partnerekkel való kapcsolattartás terén.