Ha van bemenet, akkor van kimenet is? Költői kérdés, de lássuk az ISO tapasztalatokat!
A tanácsadói szakma azon képviselői, akik még nem egyetemen tanulták a szakma alapjait, pontosan emlékeznek, milyen nehezen lehetett a ’80-as évek végén az állami vezetőknek elmagyarázni, mit jelent a folyamat típusú megközelítés a gyártási, szolgáltatási területen. Miért nem tekinthettük komoly beszállításra jelentkezőnek az IKEA partnerkörünkbe azokat, akik nem értették meg, hogy ezek a svéd urak miért nem működtetnek az áruházi beszállításkor minden darabos ellenőrző rendszert? Miként fogják akkor eldönteni, hogy az adott magyar beszállító alkalmas lesz-e arra, hogy stabil IKEA-beszállítóvá váljon?
Nehéz időszak volt ez tanácsadóink számára, de mára, amikor egyre több terméket sikerül elhelyezni az egyre igényesebb megrendelői – multinacionális környezetben, látható, ha lépésről lépésre végigvesszük a követelményrendszert és valóban meghatározott, nem egy termék minőségére koncentráló szemlélettel, hanem folyamatszemlélettel építjük fel vállalkozásunk működését, a siker már az első lépésnél a kezünkben van.
Az ISO 9001 szabvány is azt üzeni a „minőségirányítási rendszer és annak folyamatai” szabványpontban, hogy Te, Kedves Olvasó, ha vezető vagy, határozd meg szervezeted inputjait és outputjait, rendeld hozzá a munkatársaid által számonkérhető módon meghatározott felelősségi köröket és ne felejts el hozzárendelni természetesen hatásköröket is. Ha mindennel végeztél és a Controll Holding Zrt. tanácsadóival átbeszélted a folyamatot, ellenőrizzétek le közösen, hogy a feladatmeghatározások, illetve a napi tevékenységekből adódó javítási és fejlesztési tevékenységeitek miként épültek be az input és output folyamataiddal körülírt hol 10, néhány ügyfelünknél több 1000 lépésből álló munkaszakaszba.
Bonyolult ez? Nem, hiszen segítünk Nektek! Várjuk jelentkezésedet!