Folytatjuk a közigazgatási referencialistánkban található önkormányzataink rendszerdokumentációjának új szabványra történő átdolgozását.
Már csak 59 hét van hátra az új ISO 9001:2015 szabványra történő átállás szakmai feladatainak elvégzésére. Ügyfeleink és új megbízóink jogosan teszik fel a kérdést, mi az újdonságtartalma ennek az ISO 9001 szabványnak?
Hosszú időt a szakmában eltöltött tanácsadóként úgy látjuk, sok tekintetben „forradalmi” a megközelítés, hiszen ha a huszonévvel ezelőtti napi tanácsadói feladatainkra gondolunk, kijelenthetjük, hogy ma már teljesen másról kell beszélnünk a tárgyalóasztaloknál. Azt az előnyt írhatjuk a XXI. század által kötelezően kikényszerített változások javára, hogy a jelenlegi legfrissebb verzió már jobban áttekinthető, szerkezetében világosabb struktúrájú és szóhasználatában, definícióiban, iránymutatásaiban „IQ-függetlenebb”, tehát bárki megértheti, aki egy kis időt és türelmet szán rá. De hát itt vagyunk mi, tanácsadók 28 éve a piacon, több ezer befejezett projekttel, tehát ha valaki bizonytalankodik, tudnak kitől kérdezni!
Sok kérdést kapunk „az érdekelt felek szükségleteinek és elvárásainak megértése” szabványponthoz kapcsolódóan.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Csak az ügyfelet? Partnereket?
Induljunk ki a szóelemzésből: érdekelt feleket jelent, tehát mindazokat, akikre az adott szervezet termékének vagy szolgáltatásának előállítása, forgalmazása, engedélyeztetése, használata, stb. hatással bír. Ugye milyen izgalmas ez a megközelítés? Hiszen ha figyelembe vesszük a sajnos teljes kudarcra ítélt magyar TQM projekteket, látható, hogy sokkal gyakorlatiasabban közelíti meg a szabvány még annyira merev környezete is a kapcsolati hálót, mint ahogy keserves gyötrődéssel tették ezt a TQM tanácsadók mindenféle buta és ellenőrizhetetlen indikátor környezet meghatározásával. Jelenlegi munkáink és megbízóink alapján úgy látjuk, hogy az érdekelt felek közé karakteresen bekerültek a hatóságok, önkormányzatok, hazai és nemzetközi pályázatokkal foglalkozó szervezetek, akik a kiírástól az elszámolásig fontos szereplői egy-egy cég 3 éves működési szakaszának. Tehát ebből az irányból kell közelítenünk az érdekelt felekre, ha képesek vagyunk gyorsan és eredményesen beazonosítani e kört, már rá is térhetünk azon szabványkövetelmény teljesítésére, hogy miként ismerjük meg az általuk megfogalmazott elvárásokat.
Tudom-e mérni? Van-e „lakmuszpapírom” arra, hogy amit ő igényel, az beépül az én működési, vezetési, irányítási rendszerembe?
Ha a szabványpont ezen második fontos szempontját is kipipáltuk, már csak a harmadikra kell koncentrálnunk; arra, hogy milyen módszert alakítsunk ki folyamat oldalról, hogy az érdekelt felek igényeire, elvárásaira vonatkozó figyelmünk ne lankadjon, azaz folyamatosan figyelemmel kísérhessük ezen igények változását, fejlődését.
Bonyolult ez? Nem, hiszen segítünk Nektek!
Várjuk jelentkezésedet!