A Wallis Motor ISO 9001:2015 szabvány szerinti sikeres auditja
Az elmúlt napokban az SGS sikeresen auditálta ügyfelünket, a Wallis Motor Pest Kft. Hungária körúti szalonját. Sokat olvashattunk már erről a bemutató teremről, amely talán Közép-Európa legszebb, legnagyobb autókiállító helye és szervize, így méltán megérdemli a leg-leg-leg szavakhoz a legjobb minőségű szolgáltatóhely kifejezést is!
Ebben a műfajban a szolgáltatás talán egyszerűnek tűnik, hiszen kiváló minőségű terméket kell a kereskedőknek értékesíteni és a szervizben sem biztos, hogy ezek az új, eladott autók néhány éven belül megjelennek, hiszen hosszú időn keresztül hibátlanul működnek.
A CONTROLL – WALLIS kapcsolata
17 éve ügyfelünk a Wallis Csoport, s amikor elkezdtünk először ISO 9001 szabványról a tulajdonosokkal beszélni, még nem tudtuk, hogy az autóiparon kívül az ingatlanfejlesztéssel, építéssel kapcsolatos holding cégek is az ügyfélkörünkbe kerülnek tanúsítás szempontjából. A 17 évvel ezelőtti találkozáson még gyötrelmesen nehezen értettük egymás szóhasználatát, az akkori ISO 9001 szabvány szerkezetét és az arra adható válaszokat. Mi is sokat tanultunk a velünk szemben ülő vezetőktől, hiszen a prémium márka már akkor is megkövetelt rengeteg olyan sztenderd megoldást, ami nekünk volt szokatlan. Ezt a két együttes követelményrendszert kellett feldolgoznunk és ez alapján alkottuk meg a vezetés irányítási rendszerét a kereskedelmi folyamatokra és az egyes márkatípusokhoz kapcsolódó szervizelési folyamatokra vonatkozóan.
Miért kell fenntartaniuk az ISO 9001 szerinti auditáltságot?
A BMW, mint az egyik legsikeresebb világmárka a prémium kategóriában, évtizedekkel ezelőtt elkezdte hatalmas léptékű piacbővülését, létrehozva egyidejűleg olyan gyári sztenderdeket, amelyek földrészeket és országhatárokat átívelve határozzák meg, miként kell megszervezni a kereskedelmi és szerviz folyamatokat. Azt gondolhatnánk, hogy ezzel egy prémium márkával való kapcsolat szabályozási oldala véget is ér, de ma már látszik, hogy az épületek kialakításától a raktári rendszerig bezárólag számtalan folyamat fejlesztői német íróasztalnál alkotják meg a betartandó szabályokat.
BMW, Mini, Maserati és a többiek
Nekünk is újszerű volt újra fellapozni a régi irányítási rendszerdokumentációkat, hiszen az általunk évtizedekkel ezelőtt megírt és a Wallis minőségügyi vezetője által karbantartott dokumentumok már olyan új információkat is tartalmaztak, amelyeket mi még a 2000-es évek elején nem láthattunk. Több prémium márkát forgalmaznak, megerősödtek az egyes márkák szervizzel és kereskedelmi tevékenységekkel kapcsolatos gyári sztenderdek. Ha ezekhez a fejlesztésekhez még hozzátesszük az összes márkát érintő informatikai támogatások előretörését, már látható, mennyire összetetté vált az értékesítési és szervizelési folyamatok végrehajtása, dokumentálása és ügyfélkapcsolata.
Támaszkodjunk régi partnereinkre!
Jó érzés 2018-ban kijelenteni, hogy egy 2000-ben megismert ügyfelünkkel üzleti kapcsolatunk egy újabb mérföldkövét pipálhatjuk ki! A valóságban is minden tanácsadónknak ünnep, ha egy régi partnere újra megtiszteli bizalmával!
Köszönjük a Wallis Csoportnak az eddigi és jövőbeli bizalmát is!
Hajrá BMW 750 LI (mint a világ legszebb kocsija)!
…de azért tetszik a BMW 8-as is!