A legnagyobb érték a visszatérő ügyfél?
Ügyes marketingfogás, amikor elmagyarázzák a marketing és PR szakemberek, miként kell megbecsülni a partnereket, ügyfeleket, miként szerezd meg, de ilyenkor hozzáteszik: a legértékesebb ügyfél a visszatérő ügyfél.
Vajon igaz-e ez az állítás, avagy sem?
Alaptézis szintjén biztosan igaz, hiszen milyen jó érzés az, ha az ügyfélkörünkben tudhatunk 15-20 éves, ma már keretmegállapodásokkal rögzített partnerkört, ahol az üzleti – szakmai kapcsolatokon túl már jelentős baráti szálak épültek ki mindkét oldalon.
Az ISO 9001:2015 szabvány erre az élményanyagra helyez rá még egy sor tejszínhabot és még kedvesebbé teszi azokat az ügyfeleket, akiket a ’90-es években készítettünk fel az akkori szabványkövetelmények teljesítésére, ismertük meg az akkori vezérkart és minőségirányítási vezetőt. Mivel nem állt szándékukban a folyamatos kapcsolattartás a Controll Zrt. tanácsadóival, így saját maguk voltak felelősek azért, hogy a minket követő SGS, TÜV és az összes többi, független auditálóval a 3 éves tanúsítási ciklusukat betartva működtessék irányítási rendszerüket.
Kedves Olvasó! Láss csodát! Mi is így érjük meg, amikor ennyi év után visszakapjuk régi partnerünket és kezünkbe vesszük 2017-ben az általunk konzultált dokumentumokat és megdöbbenünk, hogy ezek még mindig azok az alapdokumentumok, amelyeket mi a ’90-es években megírtunk.
Ezért is borogattuk a bilit az elmúlt évben a tanúsítók fejére, hogy miként lehetett auditálási szinten fenntartani ezeknek a rendszereknek a működtetését, ha az abban leírt gondolatok szakmai frissessége a ’90-es éveket idézi. Miként lehetett komoly szakmai munka után független auditjelentések „semmitmondó” szakmai tartalmával igazolni, hogy a cég minőségirányítási rendszert működtet?
Most ez az időszak, amikor is az ISO 9001:2015 szabvány miatt ismét bekopogtatnak régi partnereink hozzánk, kiváló statisztikai adatbázist tudunk képezni abból, hogy melyik tanúsító cég milyen szakmai munkát végzett 2000-től, amikor is egy kisebb szabványváltozás miatt voltak feladatok a dokumentációkban.
Határozott célunk, hogy publikálni fogjuk – nem elrejtve a cégneveket – hogy kik voltak azok a tanúsítók, akik elvtelen és gyenge szakmai munkával tanúsítványokat adtak ki azoknak a cégeknek (mivel partnereink, természetesen mi azóta is szeretjük őket), akik semmilyen fejlesztést nem hajtottak végre a mögöttünk hagyott 15-17 év alatt. Ez a helyzet több, mint felháborító, nemcsak azért, mert elkényelmesítette a partnereket, akik most feszülten ülnek velünk szemben és nem értik, miért van ennyi dolguk, miért kell ilyen átfogóan és mélységeiben újragondolni folyamataikat és ami még kellemetlenebb ennél, újra rettenetes mennyiségű kávét kell meginni tanácsadóinknak, hogy a cégvezetés fejébe az ISO 9001 szabvány vonatkozásában visszaállíthassuk a hitelesség és a kiválóság érzését.
Ahogy a korszakos film betétdala mondja: „egyedül nem megy”, ez a minőségirányítás konzultáns piacára is igaz. Szomorúan kell megállapítanunk: tényleg csak egyedül megy, mert nincs támaszunk a felkészültség és tudás oldalon, ha a tanúsítói munka ilyen mérhetetlenül alacsony színvonalú.
A hírlevelünk végére kötelező tennünk pozitív példát is, amiből természetesen sok van, hiszen több ezres ügyfélköre van a Controll Zrt-nek. Jó bekopogtatni és újra együtt dolgozni az Antenna Hungária Zrt-vel, a Wallis csoporttal és sorolhatnánk a többi, előző híreinkben már bemutatott partnereinket, akik az auditáltságot saját üzleti sikerük fejlesztésére és kiválóságuk szinten tartására használják fel.
Bonyolult ez? Nem, hiszen segítünk Nektek!
Várjuk jelentkezésedet!