Az önkormányzati minőségirányítási programok a ’90-es évek közepén az általunk konzultált és auditált Veszprém, Debrecen, Győr önkormányzatainak projektjeivel indultak el. Számos polgármester és jegyző tette fel már akkor is a kérdést, képes-e várost, illetve polgármesteri hivatalt irányítani szervezeti és működési szabályzatokból, rendeletek és szabályzatok útján. Partnereinkkel együtt rá kellett jönnünk, hogy az önkormányzati törvények sűrű változtatása nem nyújt segítséget a város- és hivatalvezetőknek abban, hogy a rájuk bízott vagyonnal, intézményekkel, gazdasági társaságokkal és a polgármesteri hivatallal hatékonyan működjenek, ha azok lózungosan és pontatlanul megfogalmazott dokumentumok alapján kerülnek leírásra. Ekkor kezdte meg a CONTROLL Zrt. közigazgatási tanácsadói köre az ISO 9001 szabványra épülő közigazgatási minőségirányítási rendszer kialakítását és nemzetközi tanúsítókkal történő auditálását.
Az önkormányzati minőségirányítási programok a ’90-es évek közepén az általunk konzultált és auditált Veszprém, Debrecen, Győr önkormányzatainak projektjeivel indultak el. Számos polgármester és jegyző tette fel már akkor is a kérdést, képes-e várost, illetve polgármesteri hivatalt irányítani szervezeti és működési szabályzatokból, rendeletek és szabályzatok útján. Partnereinkkel együtt rá kellett jönnünk, hogy az önkormányzati törvények sűrű változtatása nem nyújt segítséget a város- és hivatalvezetőknek abban, hogy a rájuk bízott vagyonnal, intézményekkel, gazdasági társaságokkal és a polgármesteri hivatallal hatékonyan működjenek, ha azok lózungosan és pontatlanul megfogalmazott dokumentumok alapján kerülnek leírásra. Ekkor kezdte meg a CONTROLL Zrt. közigazgatási tanácsadói köre az ISO 9001 szabványra épülő közigazgatási minőségirányítási rendszer kialakítását és nemzetközi tanúsítókkal történő auditálását.
Mit is jelent ma az, hogy közel 900 önkormányzati partnerünknek van auditált ISO 9001 szerinti minőségirányítási rendszere?
Azt, hogy képesek jegyzői, intézményvezetői és városvezetői szinten az értékteremtő folyamatokat folyamatokba rendezni, ezekhez hozzárendelni a felelősségi köröket, mindezeket megtámogatni kontrolling folyamatokkal és olyan dokumentálási szabályokkal, amelyek az átláthatóságot, ellenőrizhetőséget biztosítják. A tanácsadóink által konzultált több száz szociális, egészségügyi, hatósági és humán folyamat benchmark adatbázisa nagy biztonságot ad nekünk, hogy bármely közigazgatási szereplőnek hatékony folyamatszervezési projektet tudunk összeállítani és vele közösen megvalósítani. Ha Ön meglátogatja közigazgatási referencialistánkat, láthatja, hogy a minisztériumoktól az önkormányzatokon át regionális társulásokig számos olyan közigazgatási szereplő alkalmazza az ISO 9001 szabványra épülő vezetési és irányítási rendszert, amellyel hatékonyabb ügyintézést, magasabb színvonalú ügyféligény-kielégítést és takarékosabb üzemmenetet ér el.