A COVID időszaka alatt alaposan átrendeződött az Airport Service Budapest Zrt. szolgáltatási portfóliója
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalmának visszaesése több olyan, a légiközlekedéshez szorosan kapcsolódó cég működését tette lehetetlenné, akik vagy felelőtlen gazdálkodással, vagy a tartalékképzés hiánya miatt nem tudták finanszírozni a drasztikusan lecsökkent utaslétszámot. Az Airport Service Budapest Zrt. nem ezek közé a cégek közé tartozik, hiszen tulajdonosi köre jelentős innovációs és fejlesztési háttérrel rendelkezve folyamatosan bővíti szolgáltatási portfólióját, ezzel is növelve a légitársaságok elégedettségi szintjét.
A tavalyi évben a kutyás robbanószer keresés és a teljes földi kiszolgálási tevékenységet végző Malév GH csődje miatt tovább bővült a cég szolgáltatási palettája. A két cég tevékenysége az előző években csak felszínes módon elégítette ki a nemzetközi követelményrendszereket, ezért a Controll Zrt. tanácsadóinak szűk néhány hónapja állt rendelkezésre arra, hogy az ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 szabványok követelményeit az átvett folyamatok vonatkozásában is érvényesíteni és igazolni tudja. Tanácsadói csoportunk szinte folyamatos jelenléttel konzultálta a felsővezetést és a két cégtől átvett munkatársakat, így eljutottunk az elmúlt hetekben oda, hogy a három rendszerszabvány által integrált irányítási rendszerként sikeresen auditáltattuk a tevékenységet.
A folyamat lezárásánál nemcsak az a szakmai tény okozott örömöt, hogy képesek voltunk rövid idő alatt, ma már a legjelentősebb repülőtéri földi kiszolgálót olyan auditált környezetbe hozni, amelyet a nemzetközi légiközlekedés tőle elvárt, hanem az is fontos pozitívuma volt a tevékenységünknek, hogy az Emirates, KLM és a többi szerződött légitársaság is elfogadják az Airport Service Budapest Zrt. szolgáltatási tevékenységét.
Tanácsadóként, amikor egy Emirates gép alatt állva felnézünk és azt látjuk, hogy a földi kiszolgáló magyar személyzet professzionálisan hajtja végre a csomagrakodástól a géprakodáson át az üzemanyaggal való feltöltést, akkor igazolódik vissza, hogy a közel 30 szabályzatban, folyamat utasításban, eljárásban és természetesen Integrált Irányítási Kézikönyvben foglalt szabályok jól működnek, a vezetés által elfogadottan, minden dolgozó számára ismert feladatokat határoznak meg.
Gratulálunk a Controll tanácsadó csoportjának, az Airport Service Budapest Zrt. vezetőinek, hogy közösen, rövid idő alatt képesek voltunk ezt a szakmai lécet átugrani és bízunk benne, hogy együtt tovább tudjuk emelni a léc magasságát, azaz a szolgáltatási minőséget!