Az informatikai rendszerek fejlődésével lépést kell tartani a folyamatok sztenderdizálása vonatkozásában is, ezért az ISO 20000 szabvány körülírja és meghatározza, hogy a rendszerek kapacitása, a rendszeren belül a változások alkalmával szükséges irányítási szintek, ezeket támogató pénzügyi tervezés és az előző témaköröket mozgató és támogató szoftverek kezelése és elosztása milyen eszközökkel, szoftverekkel, hardverekkel támogatott.
Az informatikai rendszerek fejlődésével lépést kell tartani a folyamatok sztenderdizálása vonatkozásában is, ezért az ISO 20000 szabvány körülírja és meghatározza, hogy a rendszerek kapacitása, a rendszeren belül a változások alkalmával szükséges irányítási szintek, ezeket támogató pénzügyi tervezés és az előző témaköröket mozgató és támogató szoftverek kezelése és elosztása milyen eszközökkel, szoftverekkel, hardverekkel támogatott.
Tanácsadóink az ISO 20000 rendszerkialakítás során a teljes informatikai szolgáltatás-teljesítési folyamatot felülvizsgálják, elemzik az alábbiak figyelembe vételével.
- Kapacitásgazdálkodás.
- Szolgáltatási szint biztosítása.
- Információbiztonság irányítása.
- Az informatikai szolgáltatás folytonossága és a rendelkezésre állás fenntartása.
- A szolgáltatási folyamattal kapcsolatos jelentéskészítések.
- Informatikai szolgáltatás költségtervezése.
- Felügyeleti folyamatok, konfiguráció-kezelés, változás-kezelés.
- Kibocsátási folyamatok, kiadás-kezelés.
- Incidens-kezelés, problémakezelés.
- Üzleti kapcsolat-kezelés, szállító-kezelés.
Ezen működési folyamatok elemzése után határozzuk meg azokat a rögzítendő folyamatokat, melyek auditálhatóvá teszik az ISO 20000-es szabvány alapján kialakított üzemeltetési biztonsági rendszert.